Depresyon Dediğin Nedir?

images

Şarkılarımızda, dilimizde hep bir depresyondayım, depresyona girdim, depresyondan çıktım. Peki gerçekten depresyon nedir?

 

Depresif Durumun Belirtileri

 *İlgi ve istek kaybı             *Belirgin kilo değişimi        *Konsantrasyon kaybı

*Uykuda değişim               *Enerji azlığı                        *Değersizlik ve boşluk hissi

*Huzursuzluk                      *Öfke                                    *Hatırlamada zorlantı

 
Kısa Bilgi; Araştırma Sonuçlarına Göre                                                                        
*Pek çok kişi 20-30 yaş arası ilk  kez deneyimler.                                                                                *Kadınlar depresyona erkeklerden 2 kat daha eğilimlidir.               
*Her 10 kişiden 1’i hayatı boyunca bir kez  depresyon yaşamaktadır.                         

Risk!

  *Ailesinde depresyon öyküsü olanlar, iş kaybı, sosyo-ekonomik düzeyin düşük olması ve sosyal izolasyon gibi stresli yaşantılar

  *Madde ve alkol bağımlılığı olanlarda depresyona daha fazla rastlanmaktadır.

         Tedavi
Kanıta dayalı çalışmalarda;*Psikoterapi ve ilaç tedavisinin birlikte yürütüldüğü tedavi planlarının daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. *Depresyonun farklı tanıları vardır; Distimik depresyon(kronikleşmiş depresyon gibi, belirli süreçlerde tekrarlayan,örn: Premenstural sendromla gelen ya da bahar depresyonu gibi; Majör depresyon (Kişinin tüm işlevlerini %50 ‘den fazla kaybetmesine yol açan sert bir tablo); Lohusa depresyonu,Yas sonrası depresyonu ya da bipolar örüntünün depresyonu birbirinden farklıdır. Tedavi bu ayrımların yapılması ve ona uygun ilaç tedavisi ve psikoterapi modelleri belirlenmesi  ile şekillenir. Uzman desteği almak uyku, iştah, üretkenlik (iş yapma ve sevme kapasitesi) ve cinsel istek de bozulma eğer ki normal rutindekinden %50 ve fazlası ise mutlaka önerilir. *Kendi kendinize depresyonla başa çıkmada beş etkili önerim; -Her gün en az yarım saat yürüyüş yapın, ama sessizlik meditasyonuyla yapın. Yani müzik dinlemeden, telefonla konuşmadan, biriyle konuşmadan, tek başınıza kendinizle baş başa kalarak yürüyün.

-Her gün keyifli bir banyo rutini düzenleyin. Birgün kese, birgün saç bakımı, birgün cilt bakımı, birgün aromaterapi, birgün bornozla uzanıp uyuma canınız istemese de düzene koydunuz mu rutininiz olur. Depresyonda görülen kendine bakım vermek istememe halinden uzaklaştırır. Yapamıyorsanız yakın arkadaşlarınızdan yardım isteyin, bırakın saçınızı tarasınlar, size masaj yapsınlar, ne yapabilirlerse…

-Söz içeren müzikler dinlemeyin, senfonik, klasik ya da kendi seçimiz her neyse. İçinde söz olmasın, bırakın sözcükleri kısıtlamayın zihniniz kendi şarkısını yazsın.

-Zayıf taraflarınızdan değil, güçlü taraflarınızdan tutun, ancak böyle ilerlersiniz, aksi halde zayıf taraf elimizde kalır di mi?

-Güçlü, başarılı,mükemmel,layık, terfi etmiş,kazanmış,zengin,güzel olmak zorunda değilsiniz. Sadece yaşama dahil olmalısınız, olduğunuz gibi hiçbir sıfata sahip olmaksızın, ‘’sen’’ olarak.

 Depresyonun hayatınızı değiştirmek için bir neden olduğunu görün ve şimdiye odaklanın, bunu yeni bir yaşam planı için acil bir çağrı olduğunu bilin.