Yoga Ve Kanser

Kanser tedavisinde, bazı hastalar destekleyici ve semptomları hafifletici alternatif bir yol olarak yogayı kullanırlar. Araştırma çalışmaları yoganın birincil tedavi olarak sürdürülmek zorunda olmadığını fakat kanser hastasının, kanser tedavileri ve / veya hastalığın ilerlemesi ile ilişkili stresi azaltarak yaşam kalitesini arttırdığını göstermektedir. Bu çalışmalardan elde edilen sonuçlar, yoganın kanser hastaları için hem fiziksel ve zihinsel yararları olduğunu gösteriyor.

Yoga, genel vücut üzerinde fiziksel ve zihinsel kontrol kazanmak için özel egzersizler ve yöntemleri kullanarak doğru nefes alma, duruş ve meditasyon öğreten bir uygulamadır. Yoganın faydaları da kanser hastalarında kanser belirtileri ve yan etkilerinde rahatlama sağlar.

images

Kanser hastalarında bir hastalığa sahip olmanın getirdiği stres nedeniyle sık rastlanan, yüzeysel nefes alma ya da verimsiz nefes görülür. Yoga, kanser hastaları için faydalı olabilir çünkü oksijeni arttıran ve stresi ve anksiyeteyi azaltan doğru yavaş ve derin nefes alma tekniklerini öğretir. Amerikan Kanser Derneği’ne göre, yoga ve bağışıklık sistemi ile ilgili çalışmalar, yoganın bağışıklık sistemini, kanserin ilerlemesine katkıda bulunabilecek olan stres düzeyini düşürerek olumlu yönde etkileyebileceğini göstermiştir. Ayrıca, yoga vücudun genel stresini azaltarak tümör büyümesi ve diğer kanser göstergelerinde katkısı olduğu görülen kortizol hormonunun salınımın azaltmaya yardım eder.

images (3)

Yogaya katılan hastalar, duygularının daha fazla farkında olmaya ve olumsuz düşünceleri nötr düşüncelerle yer değiştirmeyi öğrenmeye başlarlar. Nefes alma ve meditasyon teknikleri hastaların durumları ile daha iyi baş etmelerine yardımcı olur.       Başka bir çalışma, yogaya katılan kanserli hastaların kemoterapi yan etkilerini daha düşük bir düzeyde deneyimlediğini göstermiştir. Hastalarda kemoterapi tedavileri için daha büyük bir acı ve sıkıntı bir eşiği olduğu gözlenmiştir. Kanser hastalarında yoga ve yararları ile ilgili araştırmalar, farklı kanser türleri, kanser evreleri ve tedavi düzeyleri gibi çeşitli faktörleri içermektedir. Sonuçlar, kanser hastaları üzerinde iyileştirilmiş uyku kalitesi, azalmış depresyon, azalmış stres ve anksiyete, kanserle ilgili daha az sıkıntı, fizyolojik gelişmeler, azalmış ağrı ve genel olarak daha iyi bir yaşam kalitesini içeren bir olumlu etkiler akışı olduğunu göstermektedir. Araştırmalar, kanser hastalarının yoganın farklı tür ya da tekniklerinden faydalandığını göstermiştir. Hastalar, kanser tipine, evresine ve yoga terapisine katılmaya başladığı noktaya bağlı olarak farklı düzeylerde iyileşme deneyimlemektedir.

Yoganın bütünleyici etkisi kanserle savaşırken de önemli bir rol oynamaktadır. Yoga iyileştirici, koruyucu ve dengeleyici rolüyle sağlık alanında yardımcı bir araçtır.

Eski Sevgilini Takip Etmekten Nasıl Vazgeçersin?

 

Bazen ilişki bitse bile içindeki hırs, hınç, hayal kırıklığı ve öfke bitmeyebilir. İçindekini yavaş yavaş soğutmak için onu izlersin. İzledikçe adeta muayene edersin, bak işte beni seviyor ki böyle yazmış der üstüne alınırsın. Bir şarkı paylaşır, hemen kişiselleştirirsin. Dönsün gelsin de içimin yağları erisin, sırf ben göndereyim benim seçimim olsun da dersin belki. Belki de gelsin bir şekilde yine birlikte oluruz biz çok farklı bir çifttik de diyebilirsin.

images (1)

Sonra bir bakmışsın elinde telefon her an ekran başındasın. Saatler, günler, aylar geçivermiş. Gözlemlerin sonucunda, o mutlu! Senle onca zaman geçirmiş olmasına rağmen evliliğe hazır değilim diye kaçmış. Ve de senden hemen sonraki hatunla 3 ayda nişanı takmış.

Yani, hırsın ikiye katlandı. Daha çok takibe aldın. E bunun sonu yok mu?

images (4)

Buna bir son vermek için nereden başlamalı?

*Niye ayrıldık, niye bitti, bu bize nasıl oldu gibi ayrılık süreci analizlerine son ver. Bunları düşünüp durmak aynı duyguyu ısıtıp ısıtıp yaşamana yol açar. Bugün yeni bir gün.

*Eğer ilişkinizin bitip bitmediği konusunda çelişkideysen önce bunu açığa kavuşturun. Sosyal medyada açık kapı bırakan ifadeler kullanmadan önce ona sor. Eski bir fotonuzu paylaşıp ‘’sonsuza dek birlikte’’ yazman için uygun bir zaman olmayabilir.  Ya da aşırı havalı, umursamaz modunda ‘’artık ilişki istemiyorum, bundan sonra kendime bakıcam.’’ gibi cümleler kurmadan önce de onunla konuşmalısın. Unutma ki bu mod seni kırılganlığından koruyan bir kalkan sadece.

*Çevrenizdekilerle ayrıldığınızı paylaş, sosyal medya hesaplarınızda durum değişikliğini yap.

*İletişiminizi sonlandır. Yoksa hala mesaj beklentisi, doğum günü kutlaması , hediye beklentisi  gibi durumlar içinde olabilirsin. Tüm ilişiğini kes ki ilişki bitsin, yoksa bitmesin istiyorsundur.

*Kendini acıtmak için ne kadar çok eğleniyor, ne kadar da hızlı unuttu bak beni , şu acaba yeni sevgilisi mi , nasıl hemen de birini sevebildi, onca yaşadığımız yalanmış gibi dramalar sahneleme. Sosyal medyada sadece insanların hayatından belli kesitler yer alır, madalyonun diğer yüzü elbette seni özlediği, seni aramak istediği , seni düşündüğü anlar vardır ve hepte olacaktır, ama bu seninle olmak istediği anlamına gelmez.

images (3)

*Aynı zamanda senin de onunla olmak istediğin, onu çok sevdiğin ve de onunla bir gelecek arzusunda olduğun anlamına da gelmez. Sadece kırgın, reddedilmiş ve ya da istediği olmamış bir çocuk gibi takıntılı ve ısrarcısın. Korkma bunlar hep duygu ve duygular ana özgüdür, anlar geçicidir.

*Tüm hesaplarını kapatman kendini görünmez yapman da tampon bir çözümdür. Yani bir süreliğine iş görür. Tavsiyem kendini baskılamaya çalışma, ne görmek için izliyorsun bunu düşün. Duygunu kabul et. Kabul etmek iyileşmenin ilk adımıdır.

Rutinin Dayanılmaz Cazibesi

 

Rutin yetişkin hayatında sıkıcı ve kırılması gereken bir zincir gibi algılansa da bebekler ve kediler için güvenlik hissini uyandırdığı için büyük bir önem taşır. Aynı saatte uyanma, aynı saatte beslenme, aynı ninniyi bin kez dinleme, bunlar hep bebeğin kendini güvenli bir alanda , bildik , tanıdık bir ortamda yaşıyor hissetmesini sağlar. Kediler için de durum aynı sabahtan akşama istisnasız aynı düzenin sürmesinden yanadırlar. Evdeki tek bir eşyanın yeri değişse ya da eve yeni bir şey gelse hemen bir huzursuzluk hissine dönüşebilir.

  • indir (1)

 

Peki ne oluyor da ergenlikle birlikte rutinden sıyrılma, rutinden sıkılma ve yeni farklı olanları deneme arzusu ortaya çıkıyor?

Aslında ergenlikten önce iki yaş civarında ‘’berbat ikiler dönemi’’ dediğimiz dönemde de bizim için ailemiz tarafından planlanan rutini kırıp kendi seçimlerimizi ısrarcı şekilde yaptığımız birkaç yıl geçiririz. Sonra yine uyum sağlar ergenlikte ‘’kimlik’’ kazanma sürecinde rutini reddetmeye, yeni alışkanlıklar için keşfe çıkmaya başlarız. Bu keşif sürecinde her şeyden birazcık tat alır, her şeyi denemek isteriz. Hiçbirinde karar kılmak hedef değildir, önemli olan kim olduğumuzu, ne istediğimizi bulabilmektir.

Bebekliğin yaşamda kalmak için bağlanma durumunda olma halinden de çıkar kendimizi gerçekleştirme arzusuyla dolar taşarız. Çabalar, yırtar, koşturur, çalışır, herkese yardım eder, sonunda da yoruluruz. Tıpkı hırçın bir kedinin evcilleşmesi gibi.

Yetişkinlikte küçük rutinler eklemeye çalışır, bir yaşam tarzı ortaya koymaya başlarız. Yine de farklılıklar , sürprizler ve plansızlığa yer vardır. Rutinin sıkıcı olduğu baskısı kalkmıştır ancak yine de rutin kaybolma hissiyle örtüşür. Yeni olan uyanış yaşatır. Her yeni de yeni bir farkındalık gelişir.

  • 1

 

Sonra yaşlandıkça yeniden rutinler kaplar hayatımızı. Ne de olsa güvendir rutin. Sığınaktır. Her gün yapacaklarının belli olması, alışkanlıkların, sevdiklerin hepsini biliriz. Deneme yanılmaların azdır. Belki sevdiklerimizle olan güzel günleri anımsatsın diye eski rutinleri sıkça tekrarlarız. Uslu, sakin bir kedidir artık.

Ve Rutinin Dayanılmaz Cazibesine kapılmış, tekrar tekrar huzuru onda bulmuşuzdur.

Rutin güzeldir, ritüellerdir, alışkanlıklardır; akıştır. Gündelik rutinimizi güncelledikçe akışın huzuru her yaşta bizi sarar.

  • SENİN RUTİNİNDE AKIŞ NASIL?

Yediklerine Dikkat Et SENİN İçine Sinecek!

 

Yemek hayatla kurduğumuz ilk ilişki, kendimize dair ilk farkındalığımız belki de. Yediklerimiz bizi büyüten, geliştiren, ilerleten ve canlı tutan kaynağımızdır. Hayatta ne kadar çok tat olduğunu onlardan öğreniriz. Bize iyi gelen, bize iyi hissettiren neler olabileceğini de.

Hal böyle olunca içimize sineni yemek en önemlisidir, çünkü yediklerimiz içimize, bedenimize, zihnimize ve ruhumuza işleyecek. Tüm hücrelerimizde dolaşacak, düşüncemiz olacak. Duygumuz olup bedenimizde yeniden dolaşacak. En sonunda davranışlarımız olacak.

indir (1)

Özensiz beslersen kendini, hücrelerinde seni iyileştirme gücünü özensizleştirecek. Daha öfkeli hissedeceksin kendini, daha yorgun, daha mutsuz. Verimsiz çalışacak, motive olamayacaksın. Sabahları yataktan kalkasın gelmeyecek, gece nasıl uyuduğun bilincinde olmadan sızıp kalacaksın. Acıkınca elin, ayağın titreyecek, birbirine girecek. Konsantre olamayacak, midende bir taş varmış gibi ağır hissedecek, sanki az önce yememiş gibi doymak bilemeyeceksin. Her gün olan bu veya bunlardan birileri, birkaçı.

Yiyince oh deyip enerjiyle dolup hayata akmaya hazır hissedemiyor musun?

 

indir (2)

O halde kendine neyin iyi geldiğinin farkına varman için biraz daha farkında olman gerek. Yediğin her ilk lokmadan sonra birkaç dakika dur ve hissetmeye çalış. Yediklerin bitince birkaç dakika daha dur ve vücudunda neler oluyor, gezin. Bir gece uyu, uyan neler hissettin odaklan. İyi gelenler menünde kalsın, gelmeyenleri yavaş yavaş gönder. İçine sinenler, içine sinsin izin ver.

Afiyetler!