KENDİ KENDİNE HİPNOZ

Oto-Hipnoz

Birçok kişi tarafından hipnoz ve hipnoterapi kavramlarıyla karıştırılan bu yöntem, kişinin yalnızca kendisine hipnoz yapabileceği anlamına gelmektedir. Burada amaç kişinin kendisine belli zamanlarda hipnoz uygulaması yaparak, bedeni rahatlatma, cesaret, özgüven, gerginliği geçirmeye yönelik kısa süreli seanslar yapması söz konusudur. Belli tekniklerle kişi kendisi için en uygun ortamı ayarlar ve rahat edebileceği bir pozisyon alarak derinleşme işlemini gerçekleştirmeye başlar.

Oto-hipnoz uygulamasında herhangi bir patolojik durumun iyileştirilmesi mümkün değildir. Bu ancak hipnoterapi ile mümkündür ve bir uzman tarafından uygulanmalıdır. Oysa oto-hipnoz uygulamasıyla kişi yalnızca gün içerisinde kendisini daha iyi hissetmesi, belli konularda kendisine telkin vererek kişisel durumuyla ilgili ilerlemeler kaydedebilmektedir. Örneğin gece uyumalarında zorluk çeken birisi bu uygulamayı kullanarak bir süre sonra uyku düzenini sağlayabilir. Bir başka örnekte ise, sürekli topluluk karşısında konuşmak zorunda kalacak birisinin, daha etkin bir konuşma yapmasına yönelik kendisine uygulayacağı oto-hipnoz sayesinde gelişme gösterebilmektedir.

Hipnoterapi ve oto-hipnoz arasındaki fark bu anlamda ortaya çıkabilmektedir. Kişi hipnoterapi ile iyileşme gösterirken, oto-hipnoz uygulamasıyla olumlu davranışlar geliştirebilmektedir.Kısaca toparlayacak olursak, kendi kendine hipnoz çok fazla derinleşmeyi gerektirmeyen, süresini tamamen kişinin kendisinin ayarladığı, kısa süreli hedefleri gerçekleştirmek adına, belli periyotlarla kişinin kendisine uyguladığı bir yöntemdir.

KENDİ KENDİNE HİPNOZ (OTOHİPNOZ) ASLINDA HER İNSANIN ZİHNİNDE OLAN BİR KABİLİYETTİR. KENDİMİZDE DEĞİŞTİRMEK İSTEDİKLERİMİZİ ÖNÜMÜZE KOYUP TELKİN ETMEYE KARAR VERDİĞİMİZDE, İRADEMİZ GEVŞEME EMRİYLE BERABER YUMUŞAMAKTA VE DİKKAT UYANIKLIK SEVİYESİNE GELMEKTEDİR. BU YOLLA BİLİNÇALTINA TELKİNLER İŞLEMEYE BAŞLAMAKTADIR.

GECE UYKUYA DALMADAN EVVELKİ ZAMAN OTOHİPNOZ İÇİN EN UYGUN ZAMAN OLARAK TAVSİYE EDİLEBİLİR.

KENDİ KENDİNE TELKİNİN KUVVETİNİ ARTTIRAN NOKTA TEKRARDIR, BELLİ SIKLIKLARLA YAPILAN DÜZENLİ OTOHİPNOZLAR TELKİNİN TESİRİNİ ARTTIRIR.TELKİN ETMEYE BAŞLAMADAN ÖNCE VERİLECEK TELKİNLERİİ YAZIYA DÖKMEKTE ZİHİNLE KURULAN TEMASI GÜÇLENDİRİR. HER SEANS UYGULAMASINDA GENEL İYİLEŞTİRİCİ TELKİNLER VERİLMEKLE BERABER, SORUN ODAKLI BİR SEANS YÜRÜTMEK İSTENİYORSA SORUNA YÖNELİK TELKİNLERİ İÇEREN BİR SEANS PLANLAMAK GEREKİR.  BU UYGULAMAYI DA EN AZ 14 İLA 21 KEZ TEKRARLAMAK DEĞİŞİMİ SAĞLAYACAKTIR. ZİHİNDE VE BEDEBDE DEĞİŞİM SAĞLAMAK İÇİN BELİRLENEN SÜRE ORTALAMA 14 İLA 21 TEKRARDIR.

OTOHİPNOZA BAŞLARKEN HEDEFLERİ BELİRLEMEK, UZUN VE KISA VADELİ PLANLAMAK İLK ADIMDIR. ARDINDAN NEFES EGZERSİZLERİYLE GEVŞEMEYİ SAĞLAMAK, BERABERİNDE KENDİ KENDİNE TELKİN İÇİN NİYETLENİLİR UYGULAMA AMACI DİLE GETİRİLİR NE KADAR SÜRE SONRA UYANMAK İSTEDİĞİNİZ BELİRLENİR, SONRA GÖZÜ SABİTLEME GİBİ KATALEPSİ DURUMA SÜRÜKLEYİCİ İNDÜKSİYONLAR VASITASIYLA DERİNLEŞMEYİ GERÇEKLEŞTİRMEKLE DEVAM EDİLİR. BİR MOTTO BELİRLENEBİLİR, BU YOLLA MİNİMUM ÜÇ KEZ BU MOTTOYU KENDİNİZE TEKRAR ETTİĞİNİZDE DAHA DA DERİNLEŞECEĞİNİZİ VE OTOHİPNOZA HAZIR KONUMA GELECEĞİNİZ TELKİN EDİLİR.  SONRASINDA HİPNODRAMA YA DA SADECE TELKİN YOLUYLA DEVAM EDİLİR. BELİRLENEN SÜRE SONUCUNDA UYANMIŞ OLUNUR.

images (9)

Örnek Otohipnoz Telkin Metni

žOtohipnozu yeni uygulamaya başlayanlar için ilk bir hafta 10 dakikalık kendine tesir etme telkini etkilidir.

ž‘’Kendi düşüncelerime hükmedebilirim, kendim üzerinde söz sahibiyim.Her gün her noktada kendi üzerimdeki nüfusüm gittikçe artacak.Kendime tesir etmek için herşeye sahibim bunu düşünerek değişikliklere başlıyorum’’

Dikkat, Konsantrasyon Hafıza ve Motivasyon Telkini

ž‘’Ben berrak bir zihin ve fevkalade açık bir düşünceye sahibim.Muhakemem günden güne kuvvetleniyor. İradem kuvvetlidir, dikkatimi uzun zaman aynı noktada yoğunlaştırabilirim, hafızam esnek, güçlü ve giderek artmakta. Düşüncem keskin ve uyanık.ihtiyacım olan tüm fikirler hafızama geliyorlar ve her vaziyet için bir çözüm buluyorum.”

KENDİNE GÜVEN Telkini

BENİM SİNİRLERİM ÇELİKTENDİR.ARTIK ZİHNİMİN BERRAKLIĞINI MUHAFAZA EDEBİLİYORUM. SAKİNİM, HUZURLUYUM. CANLIYIM, KENDİME İNANCIM VAR.İÇ HUZURUM BAŞIMA NE GELİRSE GELSİN KİM NE DERSE DESİN BOZULMUYOR.KARARLIYIM TELAŞSIZ VE EMİN ADIMLARLA HEDEFLERİME İLERLİYORUM.GİRİŞKEN, ENERJİK VE HAREKETLİYİM.

žKENDİNİZE SÖYLEDİĞİNİZ HERŞEY BİR GÜN GERÇEĞİNİZ OLUR…

HİPNOZ

BİLİNÇALTINDAN BİLİNCE BİR PENCERE

  • YUNAN MİTOLOJİSİNDE UYKU TANRISI; KANATLI BİR GENÇ OLARAK TASVİR EDİLEN HİPNOZ, YORGUN İNSANLARIN ALINLARINA SİHİRLİ DEĞNEĞİ İLE DEĞMEK,KARANLIK KANATLARI İLE YELPAZELEMEK YA DA BİR BOYNUZDAN, KİŞİLERİN ÜZERİNE UYKU VERİCİ BİR MADDE DÖKMEK SURETİYLE UYKU VERİR.

HİPNOZ NE DEĞİLDİR?

  • TÜMÜYLE KENDİNİ KAYBETME HALİ DEĞİLDİR, BİLİNÇLE BAĞ MEVCUTTUR.
  • UYUMA VE UYANINCA BİR ANDA DEĞİŞME HALİ DEĞİLDİR, TELKİNLERİN ETKİSİ ZAMAN İÇİNDE KENDİNİ GÖSTERİR.
  • BEYİNE YA DA ORGANİZMANIN HER HANGİ BİR BÖLGESİNE ZARAR VERİCİ DEĞİLDİR.
  • UNUTMADA KULLANILMAZ.

HİPNOZ NEDİR?

  • UYKUYLA-UYANIKLIK ARASINDA BİR HALDİR.
  • FARKINDALIK KAZANMADA ETKİLİ BİR YOLDUR.
  • İÇ DÜNYAMIZA YAPTIĞIMIZ BİR YOLCULUKTUR.
  • MADALYONUN DİĞER YÜZÜNÜ GÖSTERECİLEN BİR ARAÇTIR.

HİPNOZ SÖZLÜĞÜ

  • SUJE: KENDİSİNE HİPNOZ UYGULANAN KİŞİ
  • HİPNOTİZÖR:HİPNOZU UYGULAYAN KİŞİ
  • LETARJİ:UYUŞUKLUK HALİ VE HİPNOZUN İLK EVRESİ
  • KATALEPSİ:DONUP KALMA HALİ VE HİPNOZUN İKİNCİ EVRESİ
  • SOMNAMBUL:HİPNOTİK TRANSIN EN DERİN EVRESİ

ÖZEL HİPNOZ HALLERİ VEYA HİPNOZA BENZEYEN DURUMLAR

  • 1-YOL VE DİREKSİYON HİPNOZU: Monoton uyaranlar hipnotik transı kolaylaştırır.
  • 2-TELEVİZYON HİPNOZU:Aşırı odaklanma hali de transı hızlandırır.
  • 3-ANNENİN VEYA DEĞİRMENCİNİN SELEKTİF HİPNOZU: Annenin bebeğinin sesiyle hemen uyanma halidir. Değirmenci de gürültülü bir ortamda uyur ancak değirmen durursa hemen uyanır.

2 Grup İnsan Hipnotik Transta Zorlanır

  • IQ su düşük olanlar
  • İnatçılar

Hipnoz ne İşe yarar?

  • Rahatlamayı Sağlar.
  • Kişilik Bozukluklarının tedavisinde kullanılır.
  • Davranış bozukluklarının tedavisinde etkilidir.
  • Kötü alışkanlıkların terk edilmesinde etkilidir.
  • Daha derin ve rahat bir uyku sağlar.
  • Anestezi yerine kullanılabilir.
  • Fobilerin tedavisinde etkilidir.
  • Yaşam kalitesini arttırır.
  • Ağrı kontrolünde etkilidir.
  • Kaygıları azaltmayı sağlar.
  • Kronik sorunların çözümünde etkilidir.
  • Dikkat, konsantrasyon ve motivasyonu attırır.
  • Hastalıkların önlenmesinde de etkilidir.
  • Zihin-beden dengesini sağlar.

images (8)

PANİK BOZUKLUĞU VE PANİK ATAK

PANİK BOZUKLUĞU VE PANİK ATAK

Beklenmedik bir anda ve kendiliğinden ortaya çıkan panik nöbetleriyle seyreden bir hastalıktır. Psikolojik yönden yoğun duyguların neden olduğu, beklenmedik bir anda kendiliğinden birdenbire ortaya çıkan, kişide korku ve huzursuzluk yaratan “panik nöbetleri”yle seyreder. Kişinin yaşadığı yoğun anksiyete ve özellikle “tehlikede olduğu” yaşantısı hastalığın psikolojik görünümünü oluşturur ve kişinin o ortamdan kaçmasına ya da kaçınmasına neden olur.

indir (2)

Kişi genellikle ilk panik atağı geçirdiği ortama bir daha girmemeye çalışır, çünkü o ortamın yeni atakların oluşmasına neden olabileceğini düşünür. Ancak bu kaçınma davranışı zamanla kişinin sosyal yaşamını kısıtlar, sonuçta evinden çıkamamasına hatta evinde bile yalnız kalamamasına yol açar. Bu durumda artık “agorafobiyle birlikte panik bozukluğu” halini alabilir.

Panik atak yaşayanlarda, çarpıntı, soluğun kesilmesi, yeterince soluk alamama ve hava açlığı duygusu, nefes darlığı, boğuluyor gibi olma, boğazda tıkanma hissi, yutkunamama, baş dönmesi, çevredeki nesnelerin bulanık ya da yüzer gibi hareket ediyormuş şeklinde algılanması, bayılacak gibi olma, titreme, sarsılma, terleme, bulantı, mide ve karın içinde kıpırtı, karın ağrısı, uyuşma, istirahat durumunda da gelebilen, egzersizle ilişkisi olmayan ve daha çok sol kola, omuza ve koltuk altına yayılan birkaç saniye süreli, yineleyen göğüs ağrısı, uyuşma, karıncalanma, ateş basması, ürperme, tüylerin diken diken olması, zihin bulanıklığı gibi bedensel belirtiler ortaya çıkar. Tüm bunlar kişideki uyarılmışlık halini artırdığından hasta tüm antenlerini kendine çevirip kendini izlemeye varmadığı önemsiz değişiklikleri bile hisseder, hem de  bunların hissedilmesi, uyarılmışlık halini daha da artırır. Özetle artık kısır bir döngü içine girmiştir ve gelecekte de benzer atakları geçirebileceği endişesiyle korkulu bir bekleyiş içindedir (Prof. Dr. Erdal IŞIK, Nevrozlar, Ankara, 1996)

 

DSM-IV PANİK ATAĞI TANI ÖLÇÜTLERİ

Aşağıdaki belirtilerden en az dördünün (ya da daha fazlasının), ani olarak başladığı ve 10 dakika içinde en yüksek düzeyine ulaştığı, yoğun bir korku ya da rahatsızlık döneminin olması:

  • Çarpıntı, kalp atımarının ya da kalp atım hızında artma olması
  • Terleme
  • Titreme
  • Nefes darlığı ya da boğulma hissi
  • Soluk kesilmesi
  • Göğüs ağrısı ya da göğüste sıkıntı hissi
  • Bulantı ya da karın ağrısı
  • Baş dönmesi, dengesizlik ve sersemlik hissi ya da bayılacakmış gibi olma
  • Derealizasyon (gerçeklik dışı duyguları) ya da depersonalizasyon (benliğinden ayrılmış olma duyguları)
  • Kontrolünü kaybedeceği ya da çıldıracağı korkusu
  • Ölüm korkusu
  • Paresteziler (uyuşma ya da karıncalanma hissi)
  • Üşüme ya da ateş basmalar

 

Panik bozukluğu ve panik atak tanısı almış hastaların durumları değerlendirildikten sonra yoğun psikoterapi sürecinde, ilk hedef olarak danışandaki panik atak nöbetlerini kaldırmaya yönelik seanslar düzenlenmelidir. Hedeflerden bir diğeri ise hastanın tanısına eşlik eden herhangi bir psikiyatrik durumun eşlik edip etmediğinin araştırılmasıdır. Semptomları düzenlemede ilaç tedavisi işlev kaybının geri kazandırılmasında önemli bir fayda sağlar.

Hipnoterapi :Bu yöntemi daha çok panik bozukluğu ve panik atak hastalarında relaksasyon (rahatlama) amaçlı olarak uzmanlar tarafından kullanılmaktadır. Kişinin kendisini daha rahat, daha huzurlu hissetmesine yönelik telkinler verilerek sosyal hayatına devam etmesi amaçlanmaktadır.

Nefes Terapisi: Bu yöntemle panik bozukluğu ve panik atak hastalarına nefeslerini doğru kullanmaları yönünde eğitim verilerek, daha sakin ve daha etkin sakinleşme sağlamak için belli teknikler öğretilmektedir.

Yoga &Meditasyon: Ruhsal&bedensel ve zihinsel enerjiyi dengelemede ve panik duygusuyla başetmede etkinliği kanıtlanmıştır.

  Sonuç olarak, panik bozukluk/panik atak uzun süreli ve çok boyutlu üzerinde durulması gereken, kişinin rutin hayatını sekteye uğratan bir sorundur.

 

 

SİNEMATERAPİ

sinematerapiSinematerapi her gruptan danışan ve hasta gruplarına uygulanabilen etkin ve terapi sürecine ciddi katkı sağlayan bir yöntemdir. Temel amaçlardan birisi de kişiye içgörü kazandırmaktır. Çünkü sinematerapi için seçilen filmler bu yönde ve bu temele dayalıdır.

Sinematerapi için seçilen filmin salonda bulunan kişilerin durumlarıyla yakından ilgili olmadır ki, bu aşamada katılımcıların analizlerinin iyi yapılmış, öykülerinin tam anlamıyla alınmış olması koşulu kaçınılmaz olmaktadır. Aksi halde kişi neden şuan da diğer insanlarla birlikte olduğunu sorgulamak isteyecektir.

Analizi yapılmış iyi şekilde yapılmış olan kişilerin, filmde hangi kareleri ve hangi karakterleri kendine yakın bulacağıyla ilgili, sinematerapiye katılan uzmanın bir öngörüsü hali hazırda zaten bulunmaktadır. Dolayısıyla film sonunda danışanlarının görüşlerini alan uzmanlar bir nevi teyit aldıklarını görüyor olmaları işin en keyifli kısımlarındandır.

Kişiler kendileriyle ilgili kareler buldukları filmi anlatırlarken, bundan keyif aldıklarını belli ederler ve her sinematerapi seansından sonra kişilerdeki o rahatlamış olma durumunu sezebilmeniz mümkün olabilmektedir.

Burada amaç filmdeki konuyla ilgili uygun grupların ayarlanması ve bu kişilere beyaz perdede filmi izlettirmek temel alınmaktadır. Akabinde grup terapisine benzer bir yöntem ile uzmanların yönlendirmesi ve soru-cevap şeklinde katılımcıların filmle ilgili fikir, görüş, düşünce ve duygularının aktarılması istenir. Filmde kendilerine en yakın hissettikleri karakterlerin yanı sıra, filmin hangi sahnelerinden ne kadar etkilendikleri konusuna kadar birçok soru sorulur ve ön planda katılımcının aktif olduğu bir süreç olacak şekilde düzenlenir.

Sinematerapi seyrederken dolaylı yoldan duygu düzenlemesi yapabilmeyi sağlarken, film sonrası sohbetlerde de grup terapisi gibi fonksiyon gösterir.

Tanışmak için aylık sinematerapi seanslarımıza katılabilirsiniz.